ADIYAMAN ÇELİKHAN İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ERDEMLİ VE BAŞARILI BİREYLER PROJESİ RAPORU

ÇELİKHAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ERDEMLİ VE BAŞARILI BİREYLER PROJESİ RAPORU
2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ERDEMLİ VE BAŞARILI BİREYLER PROJESİ RAPORU

ÇELİKHAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ERDEMLİ VE BAŞARILI BİREYLER PROJESİ RAPORU

        Erdemli ve Başarılı bireyler projesi hem akademik başarı hem de ahlaklı ve faziletli bireyler yetiştirme açısından son derece faydalı bir projedir. Bu projenin Eğitim koçluğu, aile ziyaretleri değerler eğitimi, takviye ve yetiştirme kursları, deneme sınavları, kitap okuma alışkanlığı kazandırma, Türk büyüklerini tanıtma üst okulları tanıtma İlçemizde uygulamaktaydı. Ancak belli bir format ve planlama yoktu. Bu proje sayesinde bu çalışmalar belli bir formata bağlanmış ve uygulama birliği sağlayan bir hale getirilmiştir. Bu durum İlçemiz eğitim-öğretimine olumlu katkı sağlamıştır. İlçemiz öğretmen sirkülâsyonu, iklim ve coğrafya şartları ve sosyo-ekonomik açıdan en dezavantajlı ilçelerden biri olmasına rağmen bu projenin uygulanması ve öğretmenlerimizin özverili çalışmaları sonucu TEOG sınavlarında il birincisidir. Yine İlçemizde önemli sorunlardan biride TEOG sunucuda öğrencilerimizin çoğunun il ve ilçe dışındaki okullara kayıt yaptırması ve bunun sonucunda Liselerimizdeki YGS ve LYS başarısının istediğimiz sevide olmamasıydı. 2014 yılında mezun ettiğimiz 310 Öğrenciden 108’i İlçe dışındaki bunlardan 39’u İl dışındaki, 400 ve üstü puan alan 47 öğrencide 3’ü İlçedeki 44 öğrenci İlçe dışındaki 21 Öğrenci İl dışındaki Liselere kayıt olmuştur. Yapılan çalışmalar neticesinde 2015 TEOG sonucunda mezun ettiğimiz 304 Öğrenciden İlçe dışındaki okullara kayıt yapanlar 75’e İl dışındaki okullara kayıt yapanlar 16’ ya düşmüştür. Bunlardan 400 ve üstü puan alan 77 öğrencimizden 24’ü İlçemizdeki okullara kayıt yaptırmış; bunlardan İlçe dışına çıkan öğrenci sayısı 53’e İl dışına çıkan 12’ ye düşmüştür. Bu durum önümüzdeki yıl Liselerimizdeki Eğitim Öğretimi olumlu yönde etkileyecektir

Yılı

Mezun Öğrenci

400’ ve üstü puan alan

İlçede Kalan

İlçe dışındaki okullara giden

İl dışına çıkan

2014

310

47

3

44

21

2015

304

77

24

53

12

 

LYS’ de yerleştirme oranımız %14.83 dan  % 23.63 ye yükselmiştir. Geçen yıl disiplin cezası alan öğrencimiz olmamıştır. İlçemizde önemli bir sorun olan sigara içme oranında azalmalar olmuştur.

PROJENİN OLUMLU YÖNLERİ

1-Eğitim koçluğu uygulamaları ile öğrenciler daha iyi tanınmakta ve ders başarıları daha yakından takip edilmektedir.

2-Velilerin öğrenci takibi yapması, öğrencilerin başarısını arttırmaktadır.

3-Okulda yapılması gereken birçok çalışma bu proje ile birleştirilmiştir.

4-Aile ziyaretlerinin olumlu sonuçlar vermesi, başarıyı arttırması.

5-Yapılan yetiştirici kursların öğrenci başarısını arttırması.

6-Değerler eğitimi ile akademik başarı yanında faziletli ve örnek davranışlar kazandırılmaktadır.

7-Kazanım ölçme yarışmaları ile 6 temel dersten yapılan sınavlar öğrencilerin sınavlara hazırlanmasında ve motive olmasında öğrencilere katkı sağlamaktadır.

8-Kitap okuma yarışmaları öğrencilerin ve velilerinin aynı zamanda okuldaki öğretmenlerin okuma alışkanlıklarının gelişmesini sağlamaktadır.

 

9-Öğretmenleri geliştirmeye yönelik Sınıf Yönetimi ve Sınıf Disiplini, Öğrenci kontrolü ve Takibi, Ölçme Değerlendirme ve Analiz Yöntemleri, Etkili Öğretmenlik, Ergenlerle İletişim ve Öğretim Yönetim ve Teknikleri konularında yapılan sunumlar öğretmenler için faydalı olmaktadır.

10-Öğrenciler için temizlik alışkanlığı, ders programları oluşturma, hangi derse nasıl çalışılacağı ergenlik dönemi, kitap okuma alışkanlığı, madde bağımlılığı ile mücadele, test çözme teknikleri ve internet kullanımı konularında yapılan sunumlar bu alanlarda öğrencilerin gelişmelerine katkı sağlamaktadır.

11-Madde bağımlılığı konusunda yapılan çalışmalar bu konudaki duyarlılığın artmasını sağlamaktadır. İlçemizde madde bağımlılığı konusunda önemli bir sıkıntı yoktur. Ancak tütün yetiştiren bir İlçe olmamızdan dolayı sigara içme oranı çok yüksektir. Yapılan bu çalışmalar sayesinde sigara içme oranında azalma olmuştur.

12-Mimar Sinan, Mevlana, Hacı Bektaşi Veli, İbni Sina, Mehmet Akif Ersoy, Yunus Emre ve Fatih Sultan Mehmet gibi Türk tarihinde iz bırakmış isimleri tanıtma çalışmaları öğrencilerimize rol-model olmalarını sağlamaktadır.

13-Risk altında olabilecek öğrencilerin tespit edilip onlarla ilgilenilmesi ilerde ortaya çıkabilecek sorunların önüne geçme fırsatı vermektedir.

10-TEOG sınavına yönelik ölçme-değerlendirme-geliştirme çalışmaları adım adım öğrenci başarısını izleme ve geliştirme olanağı vermektedir.

11-Okul- veli- öğrenci işbirliği arttırılmaktadır.

12-Üst öğrenim kurumlarının tanıtılması çalışmaları öğrencilerin motive olmasını sağlamaktadır.

13-Öğrenci ve öğretmenleri motive etme çalışmaları öğretmen ve öğrenciler arasındaki iletişimin güçlenmesine katkı sağlamaktadır.

14-Meslek elemanlarının okula davet edilmesi öğrencilerin meslekleri daha yakında tanımasını sağlamaktadır.

Projenin uygulamada sıkıntı yaşanan yönleri;

1-Öğrencilerin çok kırtasiye malzemesi kullanmaları bu konuda okullara çok kırtasiye yükü yüklenmiştir.

2-Yeterli sayıda kitap gönderilmemesi, gönderilen kitabın toplatılması,

3-Öğretmenleri bu projeye uygulamada kendi derslerine zaman bulmakta sıkıntı çekmektedir.

4-Öğretmenler bu projenin çok fazla evrak doldurmayı gerektirdiğini belirtmişlerdir.

5-Projenin uygulanmasında ders sürelerinin yetmemesi.

6-Kazanım sınavı uygulamalarında okul, öğrenci ve öğretmenlerin ödüllendirilmemesi.

7-Kırtasiye yoğunluğundan verimli çalışma için yeterli zaman bulunmaması.

8-İçeriğin çok kapsamlı olması zamanlama konusunda sıkıntı oluşturmaktadır.

9-Velilere eğitimin bir ayağı olarak ödüllendirme yapılmaması.

10-Rehberlik Çerçeve Planı ile uyuşmadığından dolayı aksaklıklar yaşanması.

11-Projede İlkokullarda Okulu ve dersi sevdirme, okula uyum problemleri yönünde çalışmalara yer verilmesi gerekmektedir.

12-Öğretmenlerin projeyle ilgili okul içerisinde geliştirme çalışmaları yapılamamaktadır. İl bazında seminerlerin arttırılması gerekmektedir.

13-Velilerin öğrenci takibini yeterince yapamamaları

14-Rehber öğretmenlere sorumluluk verilmemesi

15-Veli ziyaretlerinde (özellikle köylerden gelen) sıkıntı yaşanması

16-İlçemizde çok sayıda gidiş-geliş yapan öğretmen olması ve bu öğretmenlerin projenin uygulanmasına zaman ayıramaması.

17-Öğretmen yetersizliğinden dolayı eğitim koçluğunda her öğretmene çok sayıda öğrencinin düşmesi

ÖNERİLER

1-Öğretmenlerin projeyi benimsemesi, sahiplenmesi için teşvik edilmesi.

2-Okullardaki sınav çalışmaların web sitesinde  ve yerel basında duyurulması.

3-AR-GE biriminin örnek çalışmaları ve proje kapsamındaki çalışmalarla ilgili açıklayıcı bilgileri incelemesi ve Adıyaman meb’den duyurması.

4-Kazanım sınavlarının İl düzeyinde yapılması kazanan öğrencilerin ödüllendirilmesi.

5-Bu projeyi iyi uygulayan Okul-öğretmen-öğrenci ve velilerin onure edilmesi, ödüllendirilmesi.

6- İlkokullarda bu projenin erdemli bireyler kısmının zenginleştirilerek uygulanması.

7-Proje kapsamında sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere yer verilmesi.

8-Öğretmenleri geliştirici çalışmaların il veya ilçe düzeyinde yapılması.

 

 

 

                                                                                                                 Resul ACAR

 

                                                                                                         İlçe Milli Eğitim Müdür V.

Hükümet Konağı Kat No2 - 04164512016

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.